Virtual ați observat un cod de bare pătrat reunit pe un stâlp de lumină cu graffiti sau pe spatele unei cărți de vizită.
Codul pixelat, în formă de pătrat, se numește cod QR. Vă ajută să descărcați aplicații, vă oferă intrare fără contact la meniul unui local, pot fi găsite pe panouri publicitare și pe site-uri web sau rețele sociale pentru a ridica articole și oferte.
În ciuda faptului că a fost o invenție de la mijlocul anilor 90, codul QR nu a câștigat un impuls semnificativ până în era smartphone-urilor. Dispozitivele mobile au permis ca informația digitală să fie folosită în moduri mai dinamice și mai variate, făcându-l un mod ușor – și în era unei pandemii, fără contact – de a conecta și de a partaja informații.
Iată ce trebuie să știți despre codurile QR.

Ce înseamnă un cod QR?

Imaginat în 1994 de Masahiro Dezbinare, inginer-șef al Denso Wave, o companie japoneză și filială a Toyota, codul QR a fost folosit inițial pentru a urmări vehiculele și părțile pe măsură ce se deplasau prin procesul de fabricație.
Abreviere de la Quick Response, codurile QR sunt un tip de cod de bare ușor de utilizat cu dispozitive digitale cum ar fi smartphone-urile. Ele stochează informații ca o succesiune de pixeli într-o grilă pătrată care poate fi citită în două direcții – de sus în jos și de la dreapta la stânga – spre deosebire de codurile de bare obișnuite care pot fi citite doar de sus în jos.
Codurile QR pot depozita în jur de 7.000 de cifre sau în jur de 4.000 de caractere, incluzând semnele de punctuație și caracterele speciale. Astfel, poate codifica informații precum numere de telefon sau adrese de internet. Dispunerea fiecărui cod QR variază în funcție de informațiile pe care le conține, iar acest lucru schimbă aranjamentul modulelor albe și negre.