Poate ați remarcat un simbol pătrat sudat pe un stâlp de lumină cu graffiti sau pe spatele unei cărți de vizită.

Codul pixelat, sub formă de pătrat, este cunoscut sub numele de cod QR. Este folosit pentru a descărca aplicații, oferă acces la meniul unui local, poate fi găsit pe panouri publicitare și pe site-uri web sau rețele sociale pentru a accesa articole și oferte.

Deși a fost inventat în anii ’90, codul QR a devenit popular abia în era smartphone-urilor. Dispozitivele mobile au permis utilizarea sa în moduri mai dinamice și diverse, facilitând conectarea și partajarea informațiilor, ceea ce a devenit și mai important în era unei pandemii.

Qr romania simplificand interactiunea digitala si oferind solutii inovatoare 15732

Iată ce trebuie să știți despre codurile QR.

Definiția codului QR

Creat în 1994 de Masahiro Dezbinare, inginer-șef al Denso Wave, o companie japoneză și subsidiară a Toyota, codul QR a fost inițial folosit pentru a urmări vehiculele și piesele în procesul de fabricație.

Prescurtarea de la Quick Response, codurile QR sunt un tip de cod de bare ușor de scanat cu dispozitive digitale precum smartphone-urile. Ele stochează informații ca o serie de pixeli într-o grilă pătrată care poate fi citită în două direcții – de sus în jos și de la dreapta la stânga – spre deosebire de codurile de bare standard care pot fi citite doar de sus în jos.

Codurile QR pot stoca până la 7.000 de cifre sau aproximativ 4.000 de caractere, inclusiv semne de punctuație și caractere speciale. Ele pot codifica informații precum numere de telefon sau adrese de internet. Aspectul fiecărui cod QR variază în funcție de informațiile pe care le conține, modificând aranjamentul modulelor și a zonelor negre.