Poate ați remarcat un simbol pătrat și șerpuind pe un stâlp de iluminat cu graffiti sau pe spatele unei cărți de vizită.

Codul pixelat, în configurație pătrată, se numește cod QR. Acesta facilitează descărcarea de aplicații, oferă acces fără contact la meniul unui local, poate fi găsit pe panouri publicitare și pe site-uri web sau rețele sociale pentru a promova articole și oferte.

În ciuda faptului că a fost o invenție din mijlocul anilor 90, codul QR nu a câștigat o popularitate concretă până în era smartphone-urilor. Dispozitivele mobile au permis utilizarea sa în moduri mai dinamice și variate, transformându-l într-un mod ușor – și în era unei pandemii, fără contact – de a conecta și de a partaja informații.

Iată ce trebuie să cunoașteți despre codurile QR.

Ce reprezintă un cod QR?

Creat în 1994 de Masahiro Animozitate, inginer-șef la Denso Wave, o companie japoneză și subsidiară a Toyota, codul QR a fost inițial creat pentru a urmări vehiculele și piesele pe măsură ce se deplasau prin procesul de fabricație.

Prescurtare pentru Quick Response, codurile QR sunt un tip de cod de bare ușor de scanat cu dispozitive digitale precum smartphone-urile. Ele stochează informații sub formă de o grilă pătrată de pixeli care poate fi citită în două direcții – de sus în jos și de la dreapta la stânga – spre deosebire de codurile de bare convenționale care pot fi citite doar de sus în jos.

Codurile QR pot stoca până la 7.000 de cifre sau 4.000 de caractere, inclusiv semne de punctuație și caractere speciale. De asemenea, pot codifica informații precum numere de telefon sau adrese web. Dispoziția fiecărui cod QR variază în funcție de informațiile pe care le conține, modificând aranjamentul modulelor sau casetele negre.