Poate v-ați remarcat o marcă pătrată conectată pe un stâlp de lumină cu graffiti sau pe spatele unei cărți de vizită.

Codul pixelizat, sub forma unui pătrat, se numește cod QR. Acesta facilitatează descărcarea aplicațiilor, furnizează acces fără a fi necesară interacțiunea cu meniul unui local, pot fi găsite pe panouri publicitare și pe site-uri web sau rețele sociale pentru a distribui articole și oferte.

În ciuda faptului că a fost o invenție din mijlocul anilor 90, codul QR nu a primit popularitate până în epoca smartphone-urilor. Dispozitivele mobile au permis ca marca digitală să fie utilizată în moduri mai dinamice și mai diverse, făcându-l o modalitate ușor de utilizat – și în era unei pandemii, nedescurajant – de a conecta și de a distribui informații.

App qr romania. Ro generator de coduri qr

Iată ce trebuie să știți despre codurile QR.

Ce reprezintă un cod QR?

Imagineat în 1994 de Masahiro Dezacord, inginer-șef al Denso Wave, o companie japoneză și filială a Toyota, codul QR a fost utilizat inițial pentru a urmări vehiculele și piesele pe măsură ce se deplasau prin procesul de fabricație.

Scurtând de la Quick Response, codurile QR sunt un tip de cod de bare ușor de citit cu dispozitive digitale pentru smartphone-uri. Ele stochează informații sub forma unei grile pătrate de pixeli care pot fi citiți în două direcții – de sus în jos și de la dreapta la stânga – spre deosebire de codurile de bare convenționale care pot fi citite doar de sus în jos.

Codurile QR pot stoca până la 7.000 de cifre sau 4.000 de caractere, inclusiv semne de punctuație și caractere speciale. De asemenea, acestea pot codifica informații pentru numere de telefon sau adrese web. Dispunerea fiecărui cod QR variază în funcție de informațiile pe care le conține, modificând aranjamentul modulelor pătrate negre.